Van 4 tm 7 juni zijn we opnieuw naar Roemenië geweest om voor de derde keer het ReNew (Re:Innoit) event te organiseren in samenwerking met Daniel van het Global Network of Evangelists. Op vrijdagochtend hebben we een dienst georganiseerd in de gevangenis in Gherla. We hebben goed contact met deze gevangenis en hebben hier al 2 keer eerder een dienst morgen organiseren. Onze vriend Radu die in Gherla woont was er ook bij om zijn getuigenis te delen. We hebben de dienst gehouden voor een groep van 40 mannen. Naast Daniel was er ook een groepje jongeren meegekomen vanuit een kerk waar we mee samenwerken. Tijdens de dienst hebben Henk-Jan en ik gesproken en het evangelie gedeeld. Aan het einde van de dienst ging de hele groep staan en hebben we met elkaar gebeden. Ook hebben we de mensen nog een Bijbel en een pakket met verzorgingsmiddelen mee kunnen geven. We bidden dat God vrucht geeft aan datgene wat we hebben mogen zaaien. Na de dienst hebben we nog geluncht met Radu en zijn gezin. Het was geweldig om hen weer te ontmoeten.



Op vrijdagavond hadden we een dinner event voor zo’n 120 Oekraiense vluchtelingen. We organiseren deze avonden altijd in een kerk van een bevriende voorganger (Alex) in Cluj Napoca. We hebben gesproken over het thema ‘Hoop’ aan de hand van Hebreeën 6:19. We hebben dit ook uitgebeeld aan de hand van een touw wat we uit hebben gerold in de zaal als symbool dat we ons aan Jezus vast mogen houden. Aan het einde van de avond sloot Alex af met te vertellen dat ons thuis niet alleen maar een plaats is maar een Persoon mag zijn. Het was een prachtige afsluiting en we zagen meerdere mensen reageren op de uitnodiging om de Hoop te ontvangen die Jezus geeft. Achteraf hoorden we dat Daniel nog veel berichten heeft gehad waarin de mensen hem bedankten voor de mooie avond. We zijn dankbaar dat we dit hebben kunnen organiseren.



Op de zaterdag zijn we in de ochtend naar Teen Challenge in Cluj Napoca gegaan. We zijn hier op bezoek gegaan bij een woning van Teen Challenge waar 10 jonge mannen voor 1 jaar wonen en een programma volgen om vrij te komen van hun alcohol of drugsverslaving. Het was een heel open en eerlijk gesprek en het raakte ons om de achtergrond van deze jongens te horen. Op zaterdagavond hebben we opnieuw het ReNew (Re:Innoit) event georganiseerd. Tijdens de avond hebben we gesproken over het thema ‘Renewed by Grace’ aan de hand van het gesprek tussen Jezus en Petrus in Johannes 21. Het was prachtig om te zien hoe verschillende mensen hun hand opstaken tijdens de uitnodiging om Jezus te leren kennen. Ook kwamen er verschillende mensen naar voren voor persoonlijk gebed voor een nood of voor vernieuwing in hun geloof. Op zondag hebben Henk-Jan en ik allebei nog gesproken in een kerk in Cluj Napoca en daarna zijn we in de middag weer terug gevlogen naar Nederland. We kijken terug op een geweldige reis en we zijn dankbaar voor jullie betrokkenheid en gebed.





































